Wordt het Nieuws ondertiteld?
Veelgestelde Vragen
-
Waarvoor staat het PP-logo dat soms in beeld verschijnt
PP-logo wijst kijkers op productplaatsing in programma's.
Bij productplaatsing komen merken of producten in televisieprogramma's voor, dit in samenspraak met de zender.
Het nieuwe Mediadecreet bepaalt dat kijkers duidelijk gewezen moeten worden op de aanwezigheid van productplaatsing.Sinds 1 september 2009 wordt door de Vlaamse omroepen eenzelfde icoon gebruikt om aan te tonen dat de uitzending productplaatsing bevat.
Het PP-logo verschijnt aan het begin en einde van programma's die productplaatsing bevatten, en na eventuele onderbrekingen.
-
Waarom speelt de video niet af in mijn browser
Om video te bekijken op de TV OOST-website, heb je geen externe mediaspeler nodig. Enkel de gratis Flash Player moet geïnstalleerd zijn. Zie je geen video? Dan is Flash wellicht niet geïnstalleerd of je browser gebruikt een verouderde versie. Surf naar de Adobe-website om de laatste versie van Flash te installeren op je pc.
-
Wordt het Nieuws ondertiteld?
De nieuwsuitzendingen op TV OOST worden volledig ondertiteld.
Je kan de ondertitels bekijken via Teletekstpagina 888.
De ondertiteling loopt elke weekdag vanaf 18u30.
-
Kan ik een kopie van een programma krijgen
TV OOST kan een DVD maken met het gewenste programma of item.
Wij vragen hiervoor 30 euro. U krijgt deze samen met de factuur thuisgestuurd.
Om uw kopie aan te vragen, bel 03/778 73 02 of mail naar info@tvoost.be met duidelijke vermelding van datum en onderwerp van het programma én uw volledig adres.
-
Hoe kan ik een nieuwsfragment herbekijken?
Via de Nieuwspagina kan u alle reportages uit het streeknieuws herbekijken.
Met de zoekmachine kan u bovendien op zoek gaan naar reportages uit het verleden.
-
Hoe kan ik TV OOST digitaal bekijken?
Via Telenet
Jouw regionale zender staat standaard op kanaal 8 bij digitale tv van Telenet.
Is dit bij jou toch niet zo volg dan volgende stappen:
- druk op het huisje op je afstandsbediening
- kies ‘instellingen’
- ga daarna naar ‘Digibox/digicorder’
- kies voor ‘standaardnummering herinstellen’
Jouw regionale zender zal automatisch op nummer 8 terecht komen.
Als je TV OOST toch niet te zien krijgt komt dit wellicht door de regiocode. Maar je kan die zelf instellen als je de volgende stappen volgt:
- druk op het huisje op je afstandsbediening
- kies voor ‘Digibox/digicorder’
- ga naar ‘systeem-instellingen’
- kies ‘zenders zoeken’ en druk op OK
- voer je regiocode in, dat is 910 of 920, afhankelijk van waar je woont. Hieronder kan je jouw regiocode opzoeken in de tabel. De andere parameters mag je gewoon laten staan.
- kies voor ‘start zoeken’
Na een paar minuten zal je regionale zender beschikbaar zijn.
Als dit toch niet zou lukken, kan je best contact opnemen met de klantendienst van Telenet op 015 66 66 66.
- Aalst 920
- Berlare 910
- Beveren 910
- Buggenhout 920
- Denderleeuw 920
- Dendermonde 920
- Erpe-Mere 920
- Geraardsbergen 920
- Haaltert 920
- Hamme 920
- Herzele 920
- Kruibeke 910
- Laarne 910
- Lebbeke 920
- Lede 910
- Lokeren 910
- Ninove 920
- Sint-Gillis-Waas 910
- Sint-Niklaas 910
- Stekene 910
- Sint-Lievens-Houtem 910
- Temse 910
- Waasmunster 910
- Wetteren 910
- Wichelen 910
- Zele 910
- Zottegem 920
Via Proximus
Jouw regiozender staat standaard op nr 10 bij ProximusTV.
Als dit bij jou niet het geval is, dan kan je dat gemakkelijk zelf instellen. Volg deze stappen:
- ga naar kanaal 10 en druk op de rode knop
- kies ‘verplaats uw regionale zender naar kanaal 10’ en druk op OK
- druk op de Menu-toets op uw afstandsbediening
- kies voor ‘instellingen’ en dan voor ‘zendervolgorde’
- selecteer het kanaal ’10 REGIO N’ en druk op OK
- via de gele knop van je afstandsbediening zoek je jouw regionale zender TV OOST, dit is vanaf kanaal 300 (afhankelijk van de plaats waar TV OOST staat moet je meerdere keren op de gele knop drukken)
- druk op OK en wacht eventjes
- druk op OK in het menu van de zendervolgorde
Je kan nu naar TV OOST kijken op nr 10.