'Streisand-effect' maakt klachten rond citroenreclame alleen maar interessanter

'Streisand-effect' maakt klachten rond citroenreclame alleen maar interessanter

'Streisand-effect' maakt klachten rond citroenreclame alleen maar interessanter

'Slechte publiciteit bestaat niet'. De beroemde Amerikaanse circusdirecteur P.T. Barnum wist dat al in de 19de eeuw. En ook nu dromen marketeers en reclamemakers nog altijd van het zogenoemde Streisand-effect: door iets te willen laten verwijderen, net het tegenovergestelde bereiken. Door de hele controverse rond de citroenafbeelding kent heel Vlaanderen nu Busschaert Koeltechniek uit Dendermonde. Dit soort reclame, maar dan op een gewone manier, zou voor het bedrijf onbetaalbaar zijn geweest, zeggen experts.

Bekijk meer nieuws over:

Gerelateerd nieuws

  • Koeltechnieker haalt stickers terug van citroenen: “Extra werk gekregen en personeel gevonden door reclame”

    Koeltechnieker haalt stickers terug van citroenen: “Extra werk gekregen en personeel gevonden door reclame”

  • Comédienne Veerle Malschaert: "Neckermann gebruikt mijn woordgrapje als reclameslogan"

    Comédienne Veerle Malschaert: "Neckermann gebruikt mijn woordgrapje als reclameslogan"

  • “Citroenreclame van Dendermondse koeltechnieker is niet vrouwonvriendelijk”, zegt reclamewaakhond JEP

    “Citroenreclame van Dendermondse koeltechnieker is niet vrouwonvriendelijk”, zegt reclamewaakhond JEP

  • AZ Sint-Blasius breidt verplicht rookverbod aan in- en uitgangen uit naar hele campus

    AZ Sint-Blasius breidt verplicht rookverbod aan in- en uitgangen uit naar hele campus

  • 'Frisse citroentjes' blijven voor commotie zorgen in Dendermonde, opnieuw klachten ingediend bij reclamewaakhond

    'Frisse citroentjes' blijven voor commotie zorgen in Dendermonde, opnieuw klachten ingediend bij reclamewaakhond