'Streisand-effect' maakt klachten rond citroenreclame alleen maar interessanter

'Streisand-effect' maakt klachten rond citroenreclame alleen maar interessanter

'Streisand-effect' maakt klachten rond citroenreclame alleen maar interessanter

'Slechte publiciteit bestaat niet'. De beroemde Amerikaanse circusdirecteur P.T. Barnum wist dat al in de 19de eeuw. En ook nu dromen marketeers en reclamemakers nog altijd van het zogenoemde Streisand-effect: door iets te willen laten verwijderen, net het tegenovergestelde bereiken. Door de hele controverse rond de citroenafbeelding kent heel Vlaanderen nu Busschaert Koeltechniek uit Dendermonde. Dit soort reclame, maar dan op een gewone manier, zou voor het bedrijf onbetaalbaar zijn geweest, zeggen experts.

Bekijk meer nieuws over:

Gerelateerd nieuws

  • Ziekenhuis Dendermonde schakelt sociale werkplaats in om operatiedoeken te recycleren

    Ziekenhuis Dendermonde schakelt sociale werkplaats in om operatiedoeken te recycleren

  • Werken aan station Dendermonde lopen opnieuw half jaar vertraging op

    Werken aan station Dendermonde lopen opnieuw half jaar vertraging op

  • Politie Dendermonde verwart Waze-gebruikers met plotse overvloed aan controles

    Politie Dendermonde verwart Waze-gebruikers met plotse overvloed aan controles

  • 46-jarige Dendermondenaar dood aangetroffen in Gent

    46-jarige Dendermondenaar dood aangetroffen in Gent

  • Jelle Veyt maakt tussenbalans op van zijn wereldavontuur: "Nooit gedacht dat ik al zover zou geraken"

    Jelle Veyt maakt tussenbalans op van zijn wereldavontuur: "Nooit gedacht dat ik al zover zou geraken"